Påskeæg

I år fik jeg prøvet at farve æg med løgskaller. Samlet tog det vel omkring 10 min, så jeg forstår ikke, at det ikke er blevet forsøgt herhjemme før. Resultatet var formidabelt, den anvendte tid taget i betragtning.

Jeg skulle alligevel koge et æg til sønnens madpakke, så jeg tog en anemone og lagde rundt om ægget, og lagde derefter løgskaller fra forskellige løg tæt rundt omkring ægget. Det hele blev pakket ned i en nylonstrømpe, som sørgede for, at holde blomst og skaller på plads. Derefter fik ægget de sædvanlige 7 minutter til hårdkogt.

æg03 æg02 DDS påske (2)_li

Efterfølgende kogte jeg 3 andre æg i det samme vand som det første æg dog uden planter og nylonstrømpe, og de fik en flot brun-orange farve.

æg05

 

Skriv et svar

