Julekort 2015

Årets julekort blev lavet i 20 eksemplarer.
Selve de grønne juletræer blev syet på symaskine, og guldstjernen blev syet i hånden efter en skabelon med 5 huller; et hul i hver spids, som jeg for-prikkede med en nål.

Det viste sig, at forside og bagside blev temmelig ens, så den eneste synlige forskel blev, at jeg hæftede ender og bandt knude på bagsiden.

For at forsiden kunne stå helt ren og enkel, endte jeg (efter mange overvejelser) med at trykke “Glædelig jul” på bagsiden af kortet, hvor jeg også skrev en lille hilsen til modtageren. Det mest optimale havde nok være, at lime en ny bagside bag på kortet, hvor der var bedre plads til tekst.

Stemplet med “Glædelig jul 2015”, blev skåret ud i viskelæder. Jeg brugte en stempelpude købt hos boghandleren til at trykke med.

julekort 2015_3_l julekort 2015_4_l

julekort 2015_01_l

Skriv et svar

