Perleguldfisk

Historien om hvordan en elefant blev til en guldfisk …

På vores sommerferie i år til Sydafrika, fik min søn foræret en lokal perleelefant i fødselsdagsgave.Undervejs så vi flere andre udgaver af vilde dyr.

img_6221-2_li

Den har længe stået og lokket på bordet hjemme i stuen, men jeg har ikke kunnet komme i gang, med at forsøge en efterligning.
Men så fandt jeg ud af en forenkling, ved at vælge en fisk frem for et firbenet dyr.
Måske det næste bliver et egern eller lignende …?

Først fandt jeg et billede i nogenlunde 1:1 størrelse i forhold til den fisk jeg ville lave.
Det blev printet ud, og omridset formet i en lidt tykkere guldtråd.
Dernæst kom der tykkelse på i den 3. retning.

img_6160-2_li img_6166-2li img_6167-2_li

Dernæst blev fladerne (finnerne) fyldt ud med perler på en tynd ståltråd.

img_6171-2_li img_6184-2_li

Og til sidst de rummelige flader.

img_6188-2_li img_6209-2_li

 

Skriv et svar

