Frostbobler

Det skulle bare prøves: at blæse sæbebobler i frostvejr!

Dels så er det altid sjovt og smukt at blæse bobler, og dels så har jeg set flere opslag, hvori boblerne frøs til is, med de smukkeste iskrystaller til følge.

Men det virkede ikke rigtigt for mig de første par gange.
Boblerne brast så snart de ramte det sneklædte underlag, og de få der overlevede nedslaget nåede aldrig at fryse inden de forsvandt.

sæbeboble01_l

Men så fik jeg et tip, om at lade boblen sidde på “pustepinden”, og det hjalp samtidigt med, at temperaturen sank yderligere, så vi kom helt ned på – 13 grader celsius.
Det skulle efter sigende også hjælpe, hvis man puster boblerne med sugerør. Så bliver det lettere at styre dem.

sæbeboble03_l sæbeboble02_l

Jeg skal helt sikkert ud og prøve igen i aften …

Jeg forsøgte selv at blande noget sæbevand, men havde ikke “Fairy” opvaskemiddel, som anbefales, så jeg endte med at bruge noget færdigkøbt.

Skriv et svar

